اعظم برجوردی نویسنده و کارگردان: مهمترین وظیفه زنان در هر مقام و موقعیتی حفظ خانواده و مادری است و نباید این وظیفه را فدای وظائف دیگر کرد

20 بهمن 1398
شبکه ایران زنان؛  

باید نمایندگان زنی انتخاب شوند که تنها مادر فرزندان خود نباشند و خود را مادر تمام جوان ها بدانند /

برای اینکه جامعه ما مادرانی هوشمند با سواد و آگاه داشته باشد باید برای تعلیم و تعلم هزینه داده شود .

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی بانوخبر: از آن جا که کم کم به انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نزدیک می شویم وبا توجه به عملکرد دوره های پیشین دولت ها و مجلس ها و برزمین ماندن مسائل و مطالبات حوزه زنان و خانواده، اعضای شورای همکاری های زنان را برآن داشت تا بیانیه ای را در۷بند تنظیم و منتشر کند . شورای همکاری های زنان، خود را ملزم می داند که پس از تشکیل مجلس یازدهم پیگیر مطالبات و انتظارات در این حوزه باشد.امید است باهمراهی و همدلی فعالان حوزه زنان وخانواده، گامی بلند در جهت  اصلاح قوانین و اجرای صحیح آنان و درنهایت تحقق اهداف اسلامی و انقلابی برداشته شود . خبرنگار این پایگاه خبری در خصوص این بیانیه با خانم اعظم برجوردی نویسنده و کارگردان تئاتر و تلویزیون گفتگو کرده است .

لطفا خودتان را معرفی کنید ؟ اعظم بروجردی متولد ۱۳۴۶ در تهران، کارگردان و نویسنده فارغ التحصیل رشته ادبیات نمایشی از دانشگاه تهران در سال ۱۳۶۸ و فوق لیسانس همین رشته از دانشگاه تربیت مدرس سال ۷۲ با تجربه نوشتن ۴۰ نمایشنامه

برای عملیاتی وراهبردی شدن موارد طرح شده در بیانیه شورای همکاری های زنان، چه پیشنهادهایی را ارائه می دهید؟ انتخاب نمایندگانی دلسوز  که واقعا خود  را خادم مردم بدانند و وقتشان را برای حل مشکلات مردم و رشد  آنها بگذارند بخصوص انتخاب نمایندگان زنی  که تنها مادر بچه ها و جوانهای خود نباشید و خود را مادر تمام جوان ها بدانند ودر امر تحقیق وتفحص برای شناخت مشکلات و حل آنها تمام تلاش خود را بکنند .

به نظرشما اصلی ترین علت حل نشدن مشکلات در حوزه زن و خانواده چیست ؟ نداشتن نمایندگانی دلسوز و کار بلد  و متعهد  که واقعا به قوانین اسلام هم اعتقاد داشته باشند  و آنها را بشناسند .

نظرشما راجع به محتوای این بیانیه چیست؟ کدام مورد اساسی و کلی وجود دارد که متن بیانیه به آن نپرداخته است؟ مهمترین وظیفه زنان در هر مقام و موقعیتی حفظ خانواده و وظیفه مادریست و به نظرم اجتماع ما و هر اجتماع دیگری نباید این وظیفه را فدای وظائف دیگر زنان بکند و برای اینکه جامعه ما مادرانی هوشمند با سواد و آگاه داشته باشند باید برای تعلیم و تعلم هزینه داده شود تا روز به روز جامعه رشد حقیقی ودرست داشته باشد .

پی نوشت : شورای همکاری های زنان با مدیریت توران ولی مراد ، جمعی متشکل از زنان فرهیخته و اهل نظر دانشگاهی و حوزوی و تشکل های مدنی می باشد که عملکرد مراکز اصلی و رسمی و جریان های سیاسی را در ارتباط با مسائل زنان و خانواده تحت نظر دارد و پی گیری می کند.