تسلیتی از فاطمه قاسمپور منتخب مجلس یازدهم برای فاطمه رهبر

17 اسفند 1398
شبکه ایران زنان؛  

فاطه قاسمپور منتختب مردم تهران در مجلس یازدهم برای فاطمه رهبر یادداشتی نوشت.

متن کامل یادداشت فاطمه قاسمپور به قرار زیر است.

به نام خدا

انا لله و انا الیه راجعون
خانم دکتر رهبر عزیز پس از طی دوران سخت مبارزه با بیماری کرونا در ایام ولادت حضرت امیر(ع) دارفانی را وداع گفتند. گفتن و نوشتن این خبر برای من و امثال من که از نزدیک با ایشان حشر و نشر داشتند، بسیار سنگین است.

سابقه آشنایی و شناخت من از ایشان به مجلس نهم برمی‌گردد. مدیریت وب‌سایت مهرخانه موجب شده بود که همه فعالیت‌های حوزه زنان را رصد و تحلیل کنیم و به جرأت می‌توانم بگویم از مؤثرترین فعالیت‌ها، عملکرد فراکسیون زنان مجلس نهم بود. رسیدگی به تخلف امضای تفاهم‌نامه معاونت امور زنان ریاست جمهوری با صندوق جمعیت سازمان ملل، تلاش در تصویب قانون حمایت خانواده، ارائه تسهیلات شغلی به زنان و افزایش مرخصی زایمان، بیمه زنان خانه‌دار با اولویت زنان سرپرست خانوار از جمله فعالیت‌های صورت‌گرفته‌ای بود که به همت ایشان پیگیری شد.

در چند ماه اخیر که امکان همکاری مستقیم در شورای مرکزی ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی و پس از آن شورای بانوان ائتلاف برای من فراهم شد، بیشتر با حسن خلق، تواضع و دغدغه‌های ایشان برای زنان آشنا شدم. محبت، لطف و همکاری صادقانه ایشان در شورای بانوان موجب قوت قلب بود. خالصانه و خاضعانه صحبت‌هایم را می‌شنیدند و پیشنهاد می‌دادند. توصیه‌های مادرانه و از سر دلسوزی ایشان هنوز در خاطرم پررنگ است.

در هفته تبلیغات و پس از اعلام نتایج انتخابات که با ایشان صحبت می‌کردم از روزهای مجلس یازدهم می‌گفتند که در کنار هم می‌توانیم فصل جدیدی از خدمت در مسئله زن و خانواده را رقم بزنیم. اما با کمال تأسف، مجلس یازدهم از فقدان تعهد، خدمت و همت ایشان رنج خواهد برد.

ان‌شالله با خانم حضرت زهرا(س) محشور باشند و متنعم رحمت الهی گردند. این ضایعه و فقدان را به خانواده معزز ایشان و همه خدمتگزاران جمهوری اسلامی ایران، جامعه بانوان و مردم عزیز تسلیت عرض می‌کنم.
فاطمه قاسم‌پور

۱۷ اسفند ۹۸