فاطمه رهبر به روایت مدیر واحد بانوان حزب موتلفه/به مناسبت گشایش مجلس یازدهم

7 خرداد 1399
شبکه ایران زنان؛  

دکتر فاطمه رهبر
بانویی تشکیلاتی خدوم و انقلابی

۱۷ اسفند ۱۳۹۸ روز غروب غریبانه بانویی است که نمونه کاملی از بانوان انقلابی بود که همواره در مسیر مدیریت و خدمت جهادی لحظه ای درنگ و توقف نداشت.
دکتر فاطمه رهبر که در دوم اسفند ماه گذشته در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برای چهارمین بار از سوی ملت شریف ایران برگزیده شد هدفی جز خدمتگزاری به ایران اسلامی نمی شناخت. وی بانویی انقلابی بود که ایمان و ولایت مداری و تخصص خود را به زیور تشکیلاتی بودن آراسته و در طول مسیر حرکتش همواره از منظم ترین چهره های تشکیلاتی در حزب موتلفه اسلامی بود.
فاطمه رهبر در سنگر مجلس شورای اسلامی و کمیته امداد و صدا و سیما با چهره ای تشکیلاتی همواره منشاء خدمات ماندگاری شد که نام و یاد او را در دل‌ها استوار ساخته است.
این بانوی انقلابی از بدو تشکیل واحد بانوان در حزب موتلفه اسلامی در سال ۱۳۷۵ از اعضای اولیه و اصلی در جمع خواهران حزب موتلفه اسلامی بود و در طول ۲۳ سالی که عضو تشکیلات ولایی و انقلابی این حزب بود لحظه‌ای از مسیر اسلام و انقلاب اسلامی تخطی نکرد. فاطمه رهبر همواره در بالاترین سطوح تشکیلاتی موتلفه اسلامی مورد اعتماد قاطبه اعضای حزب بود و عضویت در هیات عالی گزینش و شورای مرکزی و شورای عالی بانوان و دیگر شئون حزب، وجه‌ای شاخص و محبوب از وی در نزد اعضا ترسیم می‌کرد.
دکتر رهبر در چهار دوره انتخاب شدن و سه دوره فعالیت در مجلس و فراکسیون‌های فرهنگی و زنان مجلس شورای اسلامی نمونه کاملی از نماینده واقعی مردم و از نسل نمایندگان مخلصی بود که در هر شرایطی داوطلب کمک به حل مشکلات مردم و پیگیر برطرف کردن معضلات آن‌ها بود.
اصلاح قوانین مربوط به حقوق زنان با همراهی او و دیگر بانوان ولایی مجلس همچون خانم دکتر افتخاری صورت گرفت و در سه دوره مجالس هفتم و هشتم و نهم بیشترین قوانین به نفع بانوان در زمینه‌های مختلف تصویب و اجرایی شد. پیروزی او در انتخابات مجلس یازدهم هم نور امید بیشتری برای پیگیری و اصلاح قوانین زنان همسو با نظرات رهبری را در دلها روشن نگه می‌داشت.
این بانوی انقلابی با پیوند دادن بین همت و روحیه جهادی و دلسوزی برای مردم و قدرت و همسویی تشکیلاتی قدم‌های بلندی را برای حل بخشی از مشکلات برمی‌داشت و حزب موتلفه نیز با شناخت و اعتمادی که به این عضو فرهیخته خود داشت همراه او در این خدمات رسانی‌ها بود.
رهبر در جلسات شورای مرکزی بخشی از این معضلات که بعضا به علت بی توجهی‌ها، بخش‌های زیادی از زندگی مردم را درگیر خود کرده بود بازتاب می‌داد و با همفکری و یاری گرفتن از دیگر اعضا درصدد یافتن بهترین راه‌حل‌ها بود.
وی در کمک به زلزله و سیل زدگان سر از پا نمی‌شناخت و با سفر به مناطق بسیار محروم و دور افتاده و صعب العبور مشکلات مردم را شناسایی و برطرف می‌کرد و با عشق و اشتیاق از حل معضلات آن‌ها سخن می‌گفت.
نگاه ولایت‌مدارانه حزب موتلفه در جهت‌گیری‌ها و خط و مشی و رویکرد فعالیت‌ها بنا بر تاکیدات مقام معظم رهبری برای رسیدگی به حال محرومان و حل مشکلات اقتصادی و رونق تولید و مقابله با جنگ اقتصادی و تحریم‌ها، خانم دکتر رهبر را همچون دیگر برادران و خواهران حزب در خط مقدم امدادرسانی به محرومان و تلاش برای خودکفایی آنان و حل معضلات زنان بی‌سرپرست و ایتام و از کار افتادگان و محرومان در معاونت حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) قرار داده بود. وی مدیری نبود که از راه دور صحنه گردان حوزه وظایف خود باشد بلکه مجاهدانه در میدان خدمتگزاری حاضر و ناظر نیازهای محرومان بود. حرکت‌های جهادی او در رسیدگی به محرومان در کنار جهد و تلاش مدبرانه بهترین‌ها را برای اقشار آسیب دیده تدارک می‌دید تا آنان بتوانند با رسیدن به خود کفایی از زندگی کریمانه و آبرومندانه‌ای برخوردار شوند.
دکتر فاطمه رهبر در کنار آمیختگی سیاست‌مداری ولایت‌مدارانه و تدین و پاکدستی ملجاء و پناه مردمی بود که جز تواضع و محبت و دلسوزی از وی سراغ نداشتند. از همین روی بود که او را در دوم اسفند ۱۳۹۸ برای چهارمین بار به نمایندگی خود در مجلس برگزیدند.
این بانوی فداکار که همواره در کنار مردم و در جمع آنان بود تا آخرین لحظاتی که می‌توانست با وجود بیماری در کنار مردم و خصوصا بانوان حاضر می‌شد و به صحبت‌ها و درددل‌های آنان گوش فرا می‌داد.
برای آخرین بار در اول اسفند ۹۸ با جسمی تبدار به خادمی امام رئوف(ع) در مشهد الرضا شتافت و ساعت‌ها در خدمت زائران بود و با امام خود نجوا می‌کرد.
روز جمعه دوم اسفند با شوق هر چه بیشتر برای خدمت، در پای صندوق رای حاضر شد و رای خود را به نیروهای ولایی و انقلابی داد.
چند روز بعد در بیمارستان بستری شد و در ۱۷ اسفند ۹۸ در چنگال ویروس جهانی کرونا روح پاک و آسمانی و پرتلاش او از فرش به عرش بال گشود و با قلبی مطمئن از رحمت واسعه پروردگار برای همیشه در جوار حضرت دوست آرام گرفت.

ضایعه درگذشت این بانوی انقلابی و فداکار برای جبهه انقلاب خصوصا زنان مسلمان بسی جانگداز است اگرچه با ایمان به اینکه راه مردان و زنان با ایمان و ولایت مدار و انقلابی همیشه پر رهرو خواهد بود خود و همه انقلابیون را مکلف به پیروی از راه ولایت و مجاهدت در مسیر انقلاب اسلامی که خون بهای زنان و مردان آزاده و با ایمان است مصمم می‌دانیم و رجای واثق داریم که راه بانوی انقلابی، خانم دکتر فاطمه رهبر همچنان پر رهرو خواهد بود و نمایندگان ولایی مجلس یازدهم راه او را ادامه خواهند داد.

نرگس قدیری
مدیر بانوان حزب موتلفه اسلامی