نامه مسئول بسیج جامعه زنان کشور به رییس مجلس شورای اسلامی

28 خرداد 1399
شبکه ایران زنان؛  

مسئول بسیج جامعه زنان کشور طی نامه ای به ریاست محترم مجلس شورای اسلامی خواستار رسیدگی به مهمترین مسائل حوزه زن و خانواده شد.

به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان کشور خبرگزاری بسیج، بسیج جامعه زنان کشور طی نامه ای به ریاست محترم مجلس شورای اسلامی جناب آقای دکتر قالیباف مهمترین مسائل زنان و خانواده را مطرح و خواستار رسیدگی به آنها شد.

متن نامه بدین شرح است:

ریاست محترم مجلس شورای اسلامی

جناب اقای دکتر قالیباف

سلام علیکم

با صلوات برمحمد و ال محمد و احترام، انتخاب شایسته جناب عالی به ریاست یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی که دلالت بر توانمندی، کارآمدی و روحیه جهادی و انقلابی شما برادر ارجمند می باشد را تبریک عرض می نماییم.

همچنان که استحضار دارید زنان نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می دهند که در تحقق اهداف گام اول انقلاب اسلامی حضوری برجسته داشته و اهمیت ایفای نقش این بخش از جامعه در تحقق گام دوم انقلاب نیز واضح و مبرهن است.

تصریح قانون اساسی جمهوری اسلامی نسبت به توجه خاص به زنان در جهت فراهم نمودن امکانات لازم برای فعالیت های اجتماعی، سیاسی، علمی، فرهنگی و اقتصادی آنان بر مبنای موازین اسلامی در اصول متعدد آن، ایجاب می نماید تا مجلس محترم که یک نهاد مردمی و اسلامی می باشد با مدیریت جنابعالی و همکاری مسئولانه آحاد نمایندگان مومن و ولایتمدار برای حل مسائل حوزه زن و خانواده در قانونگذاری و تخصیص منابع و نظارت بر دستگاههای اجرایی مرتبط با این بخش مهم و تاثیرگذار بیش از پیش مورد توجه و در اولویت اول قرار گیرد. در ذیل به بخش از مسائل مهم این حوزه که مطالبلت واقعی زنان به شمار می رود اشاره می گردد.

  • توجه به تقویت، تحکیم و تعالی نهاد خانواده با رویکرد ترویج سبک زندگی اسلامی- ایرانی و پیشگیری از تضعیف آن
  • محور قرار دادن حفظ و تعالی جایگاه خانواده در برنامه های توسعه کشور
  • تدوین و نظارت بر اجرای قوانین حمایتی از خانواده ها به منظور تشویق آنان به فرزندآوری و افزایش جمعیت
  • تصحیح و ارتقای نظام تعلیم و تربیت با توجه به تعمیق و گسترش ارزش های اسلامی ایرانی در خانواده
  • ارتقاء و نهادینه سازی اصول و مبانی فرهنگ عفاف و حجاب در کشور
  • کنترل و پیشگیری از مفاسد اخلاقی و آسیب های اجتماعی تهدید کننده نهاد خانواده به ویژه طلاق
  • مقابله جدی و مستمر با تهاجم فرهنگی و تقویت و توسعه ابزارهای ترویج اخلاق اسلامی و عفت عمومی
  • تسهیل ازدواج جوانان و رونق بخشی به معیشت این بخش از سرمایه های پرانرژی کشور
  • بهبود وضعیت معیشتی خانواده و گسترش نظام رفاه و تامین اجتماعی و بیمه زنان خانه دار به ویژه خدمات خاص برای زنان سرپرست خانوار
  • توجه به نظام اقتصادی خانواده با رویکرد حمایت از تولید ملی و کار و سرمایه داخلی و توسعه مشاغل خانگی در راستای جهش تولید
  • ارتقاء و تقویت سلامت جسمی و روانی اعضای خانواده
  • کنترل، نظارت و ساماندهی محتوایی رسانه های مکتوب و غیر مکتوب با تاکید بر ارزش های دینی و ملی
  • ساماندهی شیوه بهره برداری از شبکه های مجازی با اکید برایجاد و گسترش اینترنت ملی

در پایان بسیج جامعه زنان کشور در مسیر تحقق اهداف بلند انقلاب اسلامی و اجرای فرامین حکیمانه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) آمادگی خویش، جهت افزایش تعاملات با مجلس شورای اسلامی را اعلام می دارد تا به یاری خدای متعال زمینه اجرای اسناد بالا دستی در حوزه زن و خانواده از جمله تحقق سیاست های کلی خانواده با هدف تقویت نهاد خانواده و جایگاه زن در آن، ماده ۱۰۱ قانون برنامه ششم توسعه جهت ارتقای جایگاه زن و تحقق نقش ترسیم شده برای زنان در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی فراهم شود.

امید است با یاری خدای متعال و مدیریت هوشمندانه ای که اتخاذ می فرمایید و با اهتمام جدی نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی در تبدیل شدن اسناد به قانون و اجرایی شدن آن ها به وسیله ابزار نظارتی در پیشرفت و اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی راهگشایی ایجاد گردد.

تصریح می نماید بسیج جامعه زنان با توجه به ساختار موجود، بستر مناسبی برای نقش آفرینی خواهران در عرصه های توان افزایی زنان، ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی- ایرانی، مقابله با تهاجم جنگ نرم در حوزه زن و خانواده و …. می باشد.

توفیقات روزافزون جناب عالی را از خداوند متعال خواهانیم.

مینا بیابانی

مسئول بسیج جامعه زنان کشور