هدف دشمن استفاده ابزاری جنسی و سیاسی از زن است

12 مهر 1401
شبکه ایران زنان؛  

استفاده از عنوان و اسم زنان مانند یک اسم رمز برای اغتشاشگران عمل کرد تا به وسیله آن اهداف سیاسی خود را دنبال کنند. حالا که غبار اولیه فتنه فرونشسته است فرصت مناسبی است تا اهداف جریان برانداز از سوءاستفاده از اسم زنان تحلیل شود.

 خبرگزاری فارس: این روزها که تا حد زیادی غبار اولیه شروع اعتراضات و بعد اغتشاشات به ماجرای گشت ارشاد و حجاب خوابیده است فرصت مناسبی برای تحلیل آن چیزی است که گذشته است.

در این بین استفاده از عنوان و اسم زنان مانند یک اسم رمز برای اغتشاشگران عمل کرد تا به وسیله آن اهداف سیاسی خود را دنبال کنند. توران ولی‌مراد، مدیر شورای همکاری ها و شبکه ایران زنان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، درباره سوءاستفاده از عناوین زنانه در اغتشاشات اخیر کشور، صحبت کرده است.

آنچه بعد از فوت مرحومه امینی در کشور اتفاق افتاد را چه‌طور تحلیل می‌کنید؟

از آن چیز که در جریان است کاملا مشخص است که هدف موردنظر سیاسی و برای تقابل با نظام جمهوری اسلامی به خاطر اسلامیت آن بود و است. ولی مثل همیشه که عنوان و موضوعات مرتبط با زنان و مسائل آنان چه در داخل کشور و چه در خارج کشور، موضوع بهره‌برداری سیاسی است، این بار هم همین است. یعنی به ظاهر موضوع زنان است اما در اصل یک حرکت سیاسی برای تقابل با نظام است. جای تعجب است که از اسم زنان همواره بهره‌برداری سیاسی می‌شود. آنهایی که در داخل هستند با استفاده از اسم زنان قدرت و رای می‌گیرند و آنهایی که خارج هستند با سوءاستفاده از موضوع زنان هدف براندازی را دنبال می‌کنند. آنچه در هردو این گروه مشترک است بهره‌برداری سیاسی از عنوان و موضوعات مربوط به زنان است.

 

گروه‌های داخلی چه‌طور از مشکلات زنان سوءاستفاده می‌کنند؟

بسیار جای تاسف دارد که در داخل از جایگاه و سهم زنان، امکانات را می‌گیرند و بهره‌برداری سیاسی می‌کنند. تاریخچه عملکردشان هم نشان داده است که دغدغه آنها مشکلات زنان نبوده است. طیف‌های مختلف بهره خودشان را از این موضوع می‌برند و گوشت قربانی در این بین ملت و جوانانی هستند که با این حرفها فریب می‌خورند و اعتراضات و گلایه‌ها به وضع موجود بهانه‌ای می‌شود تا ماجراهایی مثل اغتشاشات اخبر بر سر بحث حجاب پیش بیاید.

به عنوان مثال جریانی که فرد مطبوع آن همسر خودش را در خانه با شلیک گلوله کشته است، برای فوت یک دختر، اغتشاش را تشویق و به آن دامن می‌زند.

آیا می‌توان گفت خرابکاری‌ها اخیر در کشور با هدف اعتراض به قانون حجاب اتفاق افتاد؟

طرح موضوع گشت ارشاد و حجاب بود ولی راهبردها و نکات عریان در صحنه نشان می‌دهد که موضوع اصلا حجاب نیست. خامی و خوش‌خیالی است اگر تصور کنیم بحث بر سر حجاب است و به همین جا هم محدود می‌شود. در روزهای گذشته هم دیدیم که خانمی به حمایت از اغتشاشات ایران، برهنه در ملاعام حاضر شد. از سازمانی که دستش به خون آلوده است و خواننده خارج‌نشینی که معلوم‌الحال است و حتی بازمانده‌های پهلوی به میدان آمدند تا ببینیم عناد با نظام اسلامی مطرح است. آن هم اسلامی که جلوی استکبار می‌ایستد که این تفسیر و خوانش از اسلام برای آنها خوشایند نیست.کسانی که از خارج از کشور خط می‌دهند و سوار این جریانات می‌شوند با اصل نظام اسلامی و ولایت فقیه مشکل دارند.

آنچه شما در صحنه می‌بینید یک شبه حاصل نشده است. بلکه دشمن برای آن برنامه بلندمدت و همه جانبه‌نگر ریخته است. برای آن در داخل و خارج نیرو تربیت کرده است که به ابعاد حقوقی و سیاسی و فرهنگی کار آشنا هستند. یعنی هربار بر یکی از این موج‌ها سوار می‌شوند. طبق گفته کسانی که خودشان از دین برگشته‌اند و در خارج از کشور فعالیت ضدنظام دارند هدف آنها این است که اول ایران مانند ترکیه بشود و بعد هم در اجرا و روش به اثرگذاری جنبش‌ها برسند.

اما موافق هستید که برخی قوانین در کشور در حوزه زنان نیاز به اصلاح دارند؟

بله. آن چیزی که در ایران در عمل اتفاق افتاده و هنوز در حوزه زنان در جریان است این است که ما با یک انسداد به شدت قوی روبه‌رو هستیم. یعنی اجازه اصلاح قوانین در حوزه زنان را نداریم و راه برای اینکه طبق آموزه‌های وآرمان‌های اسلامی از زنان رفع تبعیض بشود بسته است.

قانون مصوب داریم که ۲۶دستگاه موظف هستند کار فرهنگی کنند و سوالات و شبهات نسل جوان را برطرف کنند. همه این ۲۶دستگاه کنار نشسته‌اند و بار روی دوش نیروی انتظامی است. بدیهی هم هست که نیروی انتظامی باید با کسی که قانون را زیرپا می‌گذارد برخورد کند.

در هر حال این وظیفه ماست که با اصلاح خود اجازه این خرابکاری‌ها و اغتشاشات را به دشمن ندهیم. چون اغتشاشگران نشان دادند که منظورشان از آزادی زنان عریانی است که از روسری از سر گرفتن شروع می‌شود. در واقع این نتیجه نگاه ابزاری جنسی و ابزاری سیاسی به زن است. اگر بخواهیم برای این روزها شعار مطرح کنیم، شعار درست «ایران، ایمان، امنیت» است.