ولی مراد: زنان در گفتمان انقلاب اسلامی تصمیم‌گیر، تصمیم‌ساز و سرنوشت ساز هستند

25 شهریور 1403
شبکه ایران زنان؛  

در گفتگو با ایرنا

زنان در گفتمان انقلاب اسلامی تصمیم‌گیر، تصمیم‌ساز و سرنوشت ساز هستند

«ولی مراد» به نقش زنان در گفتمان انقلاب اسلامی اشاره کرده و می‌گوید: اولین نکته این است که نیازها و مطالبات زنان گسترده و در تمامی ابعاد اقتصادی، اجتماعی و سیاسی است. برای مثال در مورد حقوق زن در خانواده مشکلات اساسی داریم، یا در بعد اجتماعی همینطور. به طور کلی در بحث تبعیض زدایی از زنان، برخی از ابعاد و موضوعات، حتی مهمتر از بحث حضور زنان در کابینه است، زیرا محور و پایه حضور زن در کابینه، کرامت انسانی زن و شایستگی وی است.
در این ۳۲ سال صدمه‌ای که زنان خوردند از معاونت زنان نهاد ریاست جمهوری بوده است زیرا وظیفه خود را درست انجام نداده‌اند. به عبارت دیگر دستگاه‌ها را برای رفع تبعیض و حل مشکلات زنان و پاسخگویی به نیازهای آن‌ها فعال نکردندوی می‌افزاید: در گفتمان انقلاب اسلامی، زنان تصمیم‌گیر، تصمیم‌ساز و سرنوشت‌ساز هستند. حتی حضرت امام فرمودند نقش زنان در انقلاب اسلامی بیشتر از مردان بود. طبیعی است که حضور زن در کابینه موضوعی نیست که راجع به آن چانه زنی شود، یا اینکه نگاه اعانه‌ای به آن داشت.اشکالی که اکنون با آن رو به رو هستیم این است که در مورد معاونت زنان صحبتی نمی‌شود و طبیعی است که چرا صحبت نمی‌شود.
زیرا در این ۳۲ سال که زنان در نهاد ریاست جمهوری دارای پست شدند که اکنون اسم آن معاونت است، اما رییس جمهور معاون امور زنان ندارد. یعنی معاون رییس جمهور قرار نیست کار اجرایی کند بلکه قرار است سیاست‌ها را تبدیل به برنامه‌های اقدام به عمل در ارتباط با دستگاه‌ها کند و دستگاه‌ها را فعال کند. در این ۳۲ سال صدمه‌ای که زنان خوردند از معاونت زنان نهاد ریاست جمهوری بوده است زیرا وظیفه خود را درست انجام نداده‌اند. به عبارت دیگر دستگاه‌ها را برای رفع تبعیض و حل مشکلات زنان و پاسخگویی به نیازهای آن‌ها فعال نکردند.

 

رفع تبعیض و کسب مدیریت‌های ارشد، مطالبه زنان از رئیسان‌ جمهوری